Alhaz Abdur Rashid Molla Jahima Khatun Girls' High School

Alhaz Abdur Rashid Molla Jahima Khatun Girls' High School is Non-Gov. Girls' High School located in the Bakerganj Upazila of Barisal District & Division, near Sundorkathi, Goma Dudhol area. It has been prominent since the early 2000s. Standing tall over the foundation of three floors completed by two. Around 17,000 square feet. Over 330 students are currently studying with more applying to study, who are carefully taken care of by the 10 teachers and 2 clerks and 5 stuffs. With a plan of handing over the institution under the care of the Government after proper development. Students having a 85% passing rate and among them have earned 12 studies have earned themselves full GPAs and 61 have passed. With also a charity of elderly allowance for the elderly people of the students' respected families. Only applicable need who are in need of urgent assistance up to 8 months.

And of course, students will enjoy several benefits provided solely by JHMOLLA FOUNDATION. Which are presented as follows:

  • The Institution will provide its uniform to all students.
  • Admission & Registration are completely free for all students.
  • Respected books will be provided by the Institution for free, with 1 set of books for all students in the department of science
  • No monthly fees.
  • Lastly, those students, who will earn their position at the top in any examination, will be congratulated with a scholarship each month.

আলহাজ্ব আব্দুর রশিদ মোল্লা জইমা খাতুন গার্লস হাই স্কুল একটি বেসরকারী বিদ্যালয় যা বরিশাল জেলার, বাকেরগঞ্জ উপজেলার, সুন্দরকাঠীর নিকটে গোমা দুধল এলাকায় অবস্থিত। এটি বিশ শতকের শুরুর দিকে প্রতিষ্ঠিত হয়েছে। ১৭,০০০ স্কয়ার ফিট এলাকায় একটি তিনতলা দালানের দুইতালা সম্পন্ন একটি ভিত্তির উপর লম্বভাবে দাঁড়ানো।
৩৩০ জনের বেশি শিক্ষার্থী বর্তমানে এখানে অধ্যায়নরত আছে এবং আরো শিক্ষার্থী আবেদন করেছে। এই সকল শিক্ষার্থীকে ১০ জন শিক্ষক ২ জন ক্লার্ক এবং ৫ জন স্টাফ যত্নের সাথে পাঠদান করছে ও খেয়াল রাখছে। সঠিক উন্নয়ন এরপর এই প্রতিষ্ঠানটি সরকারের অধীনে পরিচালনা করার পরিকল্পনা রয়েছে।
যে সকল শিক্ষার্থীদের ৮৫ % পাস হার ছিল তাদের মধ্যে ১২ জন পুরো জিপিএ অর্জন করেছে এবং ৬১ জন পাস করেছে। এই শিক্ষাপ্রতিষ্ঠানটি যে সকল শিক্ষার্থীদের পরিবারের বৃদ্ধ সদস্যদের সাহায্যের প্রয়োজন তাদের জন্য ভাতার ব্যবস্থা করেছে। যাদের জন্য প্রযোজ্য তারা ৮ মাস পর্যন্ত এই ভাতা ভোগ করতে পারবে। এছাড়াও শিক্ষার্থীরা নানা ধরনের সুযোগ-সুবিধা ভোগ করবে যেগুলো সম্পূর্ণভাবে JHMOLLA FOUNDATION প্রদান করবে।

সুযোগ-সুবিধা সমূহ নিম্নরূপ:

  • প্রতিষ্ঠান সকল শিক্ষার্থীকে ইউনিফর্ম প্রদান করবে।
  • সরকারি বই শিক্ষাপ্রতিষ্ঠান সমস্ত শিক্ষার্থীকে বিনা মূল্যে সরবরাহ করবে।
  • WHO কর্তৃক বিনামূল্যে দুপুরের আহার দেয়া করা হবে।
  • সর্বোপরি সকল শিক্ষার্থীর নিরাপত্তার জন্য সমস্ত ব্যবস্থা গ্রহণ করা হবে।

পরিশেষে, যেসকল শিক্ষার্থীরা, প্রতিষ্ঠান এর পরীক্ষাতে ভালো ফলাফল অর্জন করবে, তাদেরকে প্রতিমাসে বৃত্তি দেয়া হবে।